Hrpelje, Reška cesta 14
6240 Kozina
Javni prevoz (JP) v funkcionalnih urbanih območjih EU se sooča z velikimi izzivi, kot so prometne zastoje, pomanjkanje kadra, varnost na cestah in visoki obratovalni stroški. Kooperativna, povezana in avtomatizirana mobilnost (CCAM) obeta izboljšanje javnega prevoza, saj ga naredi bolj dostopnega, stroškovno učinkovitega in privlačnega, kar lahko zmanjša odvisnost od zasebnih avtomobilov ter spodbuja učinkovit in trajnosten JP. Vendar pa prometni organi pogosto nimajo dovolj virov in znanja za načrtovanje prihodnje integracije CCAM v svoje storitve. Dolgi inovacijski cikli (z neprožnimi pogodbami o storitvah, daljšimi od 10 let) zaklepajo zastarele tehnologije, kar omejuje sposobnost prometnih organov za sprejemanje novih konceptov v skladu s hitrim razvojem trga. Brez ustreznih politik bi CCAM lahko postal breme za JP, kar bi vodilo v nenadzorovano (zasebno) integracijo, večje zastoje, varnostna tveganja, neenak dostop in izgubljene priložnosti za trajnostni razvoj.
✅ NEXT RIDE si prizadeva za spodbujanje sodelovanja in izmenjave znanja med regijami EU z izkoriščanjem obstoječih dobrih praks. Države iz vzhoda in juga EU (RO, MT, SL, UA) bodo imele koristi od izkušenj partnerjev, kot je vodilni partner De Lijn, ki je v ospredju načrtovanja CCAM. V partnerskih regijah iz severa in zahoda EU (BE, NL, DE) že obstajajo ambiciozne vizije za integracijo CCAM, vendar dolga obdobja strateškega načrtovanja zavirajo izvajanje politik in njihovo sprotno prilagajanje inovacijam v prometu.
✅ NEXT RIDE bo te prakse ponovil in prilagodil za izboljšanje politik partnerskih regij, s čimer bo zagotovil trajnosten in učinkovit JP prek CCAM. S podporo pri javnem naročanju in integraciji CCAM bodo te tehnologije prispevale k bolj dostopnemu, učinkovitemu in trajnostnemu JP. Ker številni prometni organi v EU trenutno pregledujejo svoje politike in pogodbe o storitvah za naslednje obdobje (začetek leta 2028), je zdaj idealen čas za pripravo tega znanja in njegovo uskladitev s pričakovano široko uvedbo CCAM do leta 2030.